Aktualności O Projekcie Zespół Zarządzający Rekrutacja Formularze Przydatne linki
 
 
 
 


Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie
„Dobry zawód – Dobra przyszłość”
Centrum Edukacji Sp. z o. o.



I. Postanowienia ogólne
§ 1

1. Projekt pn. „Dobry zawód – Dobra przyszłość” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego.

2. Kandydat to osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w projekcie na podstawie zasad ogólnych określonych w niniejszym regulaminie.

3. Uczestnik to kandydat, który po spełnieniu wszystkich wymogów określonych w regulaminie został zakwalifikowany do udziału w zadaniach projektu.

4. Ogólny nadzór nad realizacją projektu w zakresie dotyczącym Centrum Edukacji Sp. z o. o., a także rozstrzyganie spraw, które nie są uregulowane niniejszym regulaminem, pozostają w gestii Zarządu Centrum Edukacji i Zespołu Zarządzającego Projektem.

II. Ogólne założenia projektu
§ 2
1. Celem projektu jest zwiększenie zdolności uczestników do zatrudnienia po ukończeniu kształcenia w policealnym studium zawodowym poprzez podniesienie jakości nauczania dzięki wdrożeniu innowacyjnego programu rozwojowego szkół.
2. Projekt jest realizowany przez Centrum Edukacji Sp. z o. o. w okresie od 1 lutego 2009 roku do 30 czerwca 2011 roku.
3. Udział w projekcie jest bezpłatny.
4. Projekt obejmuje pięć kierunków policealnego studium.
5. W ramach projektu Centrum Edukacji zrealizuje następujące kierunki:
1) technik ochrony fizycznej osób i mienia,
2) technik handlowiec,
3) technik administracji,
4) technik informatyk,
5) technik rachunkowości.
§ 3
Zajęcia teoretyczne prowadzone będą w systemie niestacjonarnym (sobota, niedziela).
§ 4
Wszystkie informacje dotyczące realizacji projektu przez Centrum Edukacji Sp. z o. o. dostępne są na stronie internetowej Centrum i w Biurze Projektu.

III. Ogólne zasady rekrutacji kandydatów
§ 5
1. Uczestnikiem projektu może zostać osoba, która spełnia warunek określony we wniosku o dofinansowanie projektu dot. statusu uczestnika i ma miejsce zamieszkania na terenie Płocka lub powiatów: płockiego, gostynińskiego, sierpeckiego.
2. Na etapie rekrutacji weryfikowana będzie kwalifikowalność osób zgłaszających chęć udziału w projekcie.
3. W momencie rekrutacji 125 beneficjentów ostatecznych będzie podpisywało deklaracje uczestnictwa w projekcie.
4. Złożenie deklaracji uczestnictwa w projekcie oznacza akceptację niniejszego regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie..
5. Uczestnicy projektu zobligowani są do dostarczenia innych, wymaganych dokumentów oraz zaświadczeń niezbędnych do udziału kandydata w projekcie, a także wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych oznacza rezygnację z udziału w projekcie.
6. Przy rekrutacji uczestników ocenie podlegać będzie także stosunek słuchacza do ogólnie przyjętych norm i zasad współżycia w zespole.
7. Słuchacz zainteresowany udziałem w projekcie, który dostarczy niekompletną dokumentację, będzie brany pod uwagę w procesie rekrutacji dopiero po uzupełnieniu wszystkich brakujących informacji i dokumentów.
8. O konieczności uzupełnienia dokumentacji kandydat zostanie poinformowany przez Asystenta Kierownika Projektu po wstępnej weryfikacji dokumentów, odbywającej się na bieżąco w miarę składania dokumentów.
9. Rekrutacja prowadzona będzie przy poszanowaniu zasady równości szans – projekt będzie przyczyniał się do zwiększenia jednakowego dostępu kobiet i mężczyzn do edukacji.
§ 6
W celu przeprowadzenia rekrutacji uczestników projektu zostanie powołany Zespół. W skład Zespołu wchodzi: Asystent Kierownika Projektu i Specjalista ds. organizacyjno-biurowych.
§ 7
Uczestnicy będą informowani o możliwości podjęcia nauki w szkole policealnej dla dorosłych poprzez: plakaty, ulotki, spoty radiowe, reklamę telewizyjną, ogłoszenia prasowe zamieszczone w lokalnej prasie, pocztę elektroniczną, rozmowy telefoniczne.
§ 8
1. Rekrutacja odbywa się w terminie: 01 marca – 31 sierpnia 2009.
2. Formularze przeznaczone do rejestracji zostaną udostępnione na stronie www.centrumedukacji.pl
3. Warunkiem udziału w procesie rekrutacji będzie złożenie dokumentów aplikacyjnych: podanie, oryginał świadectwa ukończenia szkoły, 3 fotografie, formularz zgłoszeniowy.
4. Rekrutacja trwa od dnia jej rozpoczęcia, tj. od 01 marca 2009r. W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów niż liczba osób możliwych do zakwalifikowania do udziału w projekcie, komisja rekrutacyjna zastrzega sobie prawo przeprowadzenia dodatkowych rozmów kwalifikacyjnych i zastosowania dodatkowych kryteriów, którymi w szczególności mogą być: motywacje kandydata do udziału w projekcie, średnia ocen z poprzedniego świadectwa, ocena z zachowania, frekwencja na zajęciach lekcyjnych, itp.
Decyzję o zakresie dodatkowych kryteriów szczegółowych podejmuje Zespół Zarządzający Projektem..
5. Pracę komisji rekrutacyjnej kończy protokół zawierający proponowaną listę uczestników projektu oraz listę rezerwową. Protokół wymaga zatwierdzenia przez Kierownika Projektu. Jego decyzja jest ostateczna.
6. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie jego miejsce może zająć osoba z listy rezerwowej (wg kolejności na liście rezerwowej), o ile stopień zaawansowania realizacji projektu na to pozwoli. Decyzję o zakwalifikowaniu osoby z listy rezerwowej podejmuje Kierownik Projektu na wniosek Asystenta Kierownika Projektu.
7. Proces rekrutacji może zostać zamknięty wcześniej niż w podanym terminie, jeżeli wpłynie większa ilość zgłoszeń niż miejsc planowanych w projekcie na poszczególne kierunki nauczania.
§ 9
Deklaracje uczestnictwa oraz informacje związane z rekrutacją dostępne są u Asystenta Kierownika Projektu i Specjalisty ds. Organizacyjno-Biurowych.
§ 10
Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie zostaną powiadomione o tym fakcie pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej, telefonicznie lub drogą pocztową w ciągu 3 dni od zatwierdzenia protokołu z rekrutacji.
§ 11
Osoby niezakwalifikowane do uczestnictwa w projekcie, pomimo spełniania kryteriów udziału w projekcie, zostaną umieszczone na liście rezerwowej.

IV. Zasady udziału w Projekcie
§ 12
Lista uczestników w poszczególnych działaniach projektu oraz przynależność do odpowiednich grup zostanie zamieszczona na stronie internetowej Centrum oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń.
§ 13
1. Każdy uczestnik projektu zobowiązany jest do:
1) podpisania deklaracji udziału w projekcie,
2) punktualnego i aktywnego uczestnictwa w projekcie,
3) potwierdzania swojej obecności na liście obecności,
4) pisania prac kontrolnych,
5) poinformowania, z wyprzedzeniem o planowanej nieobecności za zajęciach pod rygorem skreślenia z listy uczestników projektu,
6) udziału we wszystkich zajęciach przewidzianych harmonogramem,
7) bieżącego informowania o zmianach danych osobowych, w tym zwłaszcza zmiany miejsca zamieszkania,
8) wypełniania ankiet ewaluacyjnych w trakcie trwania projektu oraz ankiety końcowej po zakończeniu udziału w projekcie.
9) Informowania Projektodawcy o zmianach w stanie zatrudnienia oraz statusu na rynku pracy.
2. Podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie jest zobowiązaniem słuchacza do czynnego i pełnego udziału w zajęciach realizowanych w ramach projektu.
3. Dopuszcza się maksymalnie do 20% usprawiedliwionej nieobecności.
4. Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych określonych w planie nauczania poszczególnych typów szkół i kierunków kształcenia.

IV. Postanowienia końcowe
§ 14

1. Projektodawca zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.
2. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem prawo do podjęcia ostatecznej decyzji posiada Kierownik Projektu.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 marca 2009 roku i obowiązuje przez cały czas trwania projektu.